Młode ciałem i duchem

Młode ciałem i duchem

Każda z nas chce zachować młodość jak najdłużej. Z biegiem lat zmieniamy się fizycznie, co jest oznaką dojrzewania całego organizmu. Najbardziej widoczne oznaki upływającego czasu można zaobserwować na skórze, która z biegiem lat szarzeje, robi się mniej elastyczna i zaczyna się marszczyć. Nie jest tajemnicą, że za pogarszającą się kondycję skóry, włosów i paznokci odpowiada spowolnienie produkcji kolagenu. Czy wiecie jak przyspieszyć ten proces?

naturalny kolagen

Podobno cera, czyli skóra pokrywająca twarz ma właściwości regeneracyjne. Nie oznacza to jednak, że później się starzeje niż inne części ciała. Zdaniem specjalistów blizny i szramy na twarzy znacznie szybciej znikają niż w innych miejscach. Niestety nie dotyczy to zmarszczek, których z biegiem lat przybywa na buzi. Za powstawanie bruzd bezpośrednio odpowiada niedobór kolagenu, które produkcja po 25 roku życia regularnie spada, średnio o 1% rocznie. Od 30 roku życia możemy mówić o niedoborze kolagenu, którego wytwarzanie jest znacznie mniejsze niż zapotrzebowanie. Po okresie menopauzy następuje drastyczne spowolnienie wytwarzania białka odpowiadającego za młody wygląd skóry. Po 60 roku życia „fabryka kolagenu” kończy swą pracę na zawsze. Jest to czas kiedy same kremy i maseczki już nie wystarczą. Poziom kolagenu należy wówczas wyrównywać poprzez stosowanie kosmetyków zawierających ten rodzaj białka, odpowiednią suplementację, a także dietę. Takie trójfazowe działanie ma korzystny wpływ na cały organizm i a skóra odzyskuje dawną elastyczność i blask.

Kolagen to nie tylko kremy i maseczki

Najpopularniejszą formą uzupełniania kolagenu jest stosowanie kremów i maseczek z dużą zawartością tego składnika, a także witaminami A, E, D, K i C, ta ostatnia jest niezbędnym elementem produkcji białka młodości. Ponadto coraz popularniejsze stało się wstrzykiwanie kolagenu ludzkiego, lub zwierzęcego pod skórę, w miejsca gdzie nastąpiła widoczna utrata sprężystości. Zabieg ten, choć realnie poprawia kondycję skóry, działa miejscowo, a włókna kolagenowe powstałe w ten sposób podlegają naturalnym procesom degradacji. 

Jak pobudzić produkcję kolagenu

cera 60 pluspobudź produkcję kolagenu

Odpowiednia dieta i suplementacja uzupełniająca niedobory kolagenu jest znacznie lepszym i wielowymiarowym rozwiązanie. Dzięki któremu nie tylko można poprawić urodę, ale też w realny sposób zapobiec późniejszym problemom zdrowotnym związanym z niedoborem białka młodości odpowiadającego również za stan chrząstek i stawów. Na rynku dostępne są doustne preparaty zawierające kolagen, lub kompleks witamin i minerałów pobudzających produkcję tego białka. 

Witamina C okrzyknięta niedawno naturalnym eliksirem młodości pobudza i uczestniczy w procesie produkcji kolagenu. Nie powinno jej zabraknąć w diecie pań 60 plus. Oprócz podanych powyżej witamin bardzo duży wpływ na kondycję skóry, a także trwałość włókien kolagenowych mają liczne minerały do których należą: cynk, siarka, selen, miedź. Nie bez znaczenia są również kwasy Omega 3. Jak widzicie suplementacja zamiast diety oznacza garść pastylek każdego dnia. 

Dieta przyspieszająca produkcję kolagenu

  • jagody będące źródłem fitoskładników wzmacniających włókna kolagenowe. W tym celu należy spożyć około szklanki jagód tygodniowo, najlepiej surowych.

cera dojrzałanaturalny eliksir młodości

Odmładzający koktajl jagodowy.

1 szklanka świeżych, lub mrożonych jagód

1/2 szklanki jogurtu naturalnego

miód do smaku

Wszystkie składniki rozdrabniamy blenderem do uzyskania jednolitej, kremowej konsystencji. Koktajl można również jeść w postaci lodów.

  • Zielone warzywa liściaste, które są bogatym źródłem witamin C i A bezpośrednio przyczyniających się do produkcji kobieta po 60-ce
    kolagenu. Warzywa liściaste można spożywać na kanapkach, w postaci surówek, lub sałatek z oliwą z oliwek, octem winnym, lub jabłkowym i domowymi grzankami.

    Czosnek, który zawiera gotowe białka bezpośrednio uczestniczące w produkcji kolagenu. Ponadto czosnek zawiera taurynę wspierającą odbudowę uszkodzonych włókien kolagenowych. Już 1 ząbek czosnku spożywany regularnie i nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu może wyraźnie spłycić istniejące zmarszczki. Jeśli obawiacie się „czosnkowego oddechu” naturalnym sposobem na pozbycie się specyficznej woni jest świeża, lub suszona natka pietruszki.

  • Jajka są bogatym źródłem aminokwasów uczestniczących procesie wytwarzania nowych włókien kolagenowych.

  • Witamina C,  najlepiej przyswajalna jest ta w naturalnej postaci. Nie polecamy jednak jedzenia kwaśnej cytryny, która jak dowodzą badania nie króluje w zawartości witaminy C. Znacznie smaczniejszym i bogatszym źródłem witaminy C jest czarna porzeczka. Czy wiecie, że w jednym małym ziarenku jest podobna ilość witaminy C co w średniej wielkości cytrynie. Na kolejnym miejscu plasuje się papryka, cebula, owoce cytrusowe, a także kiwi i ziemniaki. 

Oliwa z oliwek będąca jednym z najpopularniejszych naturalnych antyoksydantów. Produkt ten od wieków jest uważany za największego sprzymierzeńca urody. Dzięki działaniu anty bakteryjnemu, przeciw zapalnemu, oczyszczającemu można ją stosować na wiele sposobów. Codzienne spożywanie oliwy z oliwek nawilża i natłuszcza skórę, doskonale wpływa na jednolity koloryt i zdrowy wygląd twarzy. W krajach śródziemnomorskich jest uważana za eliksir młodości, kobiety stosują ją jako olejek do opalania, krem nawilżający i przeciwzmarszczkowy, a także jako tonik oczyszczający

Zdrowy tryb życia

sześdziesięciolatkaruch to zdrowieOdmładzająca dieta, zewnętrzna i wewnętrzna suplementacja to nie wszystko. W utrzymaniu młodego wyglądu bardzo ważny jest zdrowy tryb życia. Nie zapominajmy zatem o kilku bardzo ważnych dla naszego ciała i ducha aspektach:

sen, dorosły człowiek potrzebuje od 6 do 8 godzin snu na dobę. Zbyt krótki, lub zbyt długi nocny wypoczynek może wywołać złe samopoczucie, a nawet bóle głowy. 

Nocna przerwa jest również czasem regeneracji dla całego organizmu, także skóry. Zauważcie jak wygląda wasza twarz po nieprzespanej nocy i kiedy jesteście wypoczęte.

  • Świeże powietrze, nie zamykajcie się w czterech ścianach wasza skóra potrzebuje tlenu, wiatru i słońca, oczywiście w granicach rozsądku. Mimo, że codzienny spacer jest doskonałą formą zachowania młodego ciała i ducha uważajcie na smog. Zanieczyszczone powietrze negatywnie wpływa nie tylko na płuca. Skóra, włosy i paznokcie również odczują jego negatywny wpływ. W sprzedaży nawet pojawiły się kosmetyki anty smogowe, chroniące i oczyszczające skórę ze szkodliwych substancji. Jeśli więc na waszym obszarze ogłoszono duże zanieczyszczenie powietrza spacer z czystym sumieniem możecie zmienić na gimnastykę w domu.

  • Sport, który pomoże wam utrzymać nie tylko figurę, ale też sprawi, że będziecie miały więcej energii. Nie musicie oczywiście trenować ponad siły, wystarczy kilka przysiadów i skłonów by pobudzić krążenie i poczuć się znacznie młodziej.

Tagi: