Jak poprawić jakość życia - 6 prostych metod na poprawę jakości życia

 Jak poprawić jakość życia - 6 prostych metod na poprawę jakości życia

W pośpiechu dnia codziennego, nawału obowiązków, mnóstwa odpowiedzialności ciążącej na nas ze strony pracy, domu...zapominamy o sobie. Nie ma znaczenia jak młode czy stare jesteśmy, czy mamy rodzinę, psa, czy pracujemy, czy cieszymy się emeryturą. Najważniejsze jest, by nie zapominać o sobie! Zdrowy egoizm to nic złego, kto lepiej o nas zadba niż my same? Kto lepiej nas zna? Nikt! Dlatego to od nas i naszego traktowania siebie zależy to, jak szczęśliwe jesteśmy.

Poniżej przedstawię 6 prostych metod na to by nasza jakość życia wzrosła, a dni nie mijały beznamiętnie, tylko były codziennym wydarzeniem godnym celebracji.


kobieta po 60zdrowy sen to podstawa

1. Wysypiajmy się

Taka prosta rzecz a tak często zaniedbywana z naszej strony, czy to za sprawą mnóstwa obowiązków, czy problemów ze snem, a przecież to właśnie sen daje nam siłę, witalność, regenerację i wiele więcej! Oto kilka rzeczy na, na które musimy zwrócić uwagę, by nasz sen był zdrowy.

Dobrej jakości materac i poduszki

Zaskakujące jak ogromny wpływ na nasz odpoczynek ma jakość naszego materaca czy poduszek. Aby wybrać odpowiednie, najlepiej udać się do sklepu gdzie znajdziemy obsługę, która posiada wystarczająca wiedzę, by nam doradzić. W większości sklepów oferują taką pomoc, więc nie jest to problemem. Nie bójmy się wypróbować produktu, zanim go kupimy. Dobrze dobrany materac i poduszki posłużą nam przez długi czas i odwdzięczą się pod postacią komfortu.

Wyciszenie przed snem

Jest to bardzo ważne dla naszego mózgu. Nie narażajmy naszych oczu przed snem na silne oddziaływanie telewizora, najlepiej, gdy w sypialni go nie ma. Nie słuchajmy głośno radia, a przede wszystkim unikajmy jakichkolwiek konfliktów. Negatywne emocje bardzo źle działają na jakość snu i znacznie wydłużają proces zasypiania. Dobrą metodą na uspokojenie organizmu jest kąpiel, np.: z dodatkiem ulubionego olejku eterycznego. Kolejnym prostym sposobem są herbatki ziołowe, tutaj prym wiedzie melisa. Zamiast kolejnego odcinka serialu wybierzmy książkę, która już swoją fabułą przeniesie nas do świata wyobraźni, a to już tylko krok do ciekawego snu.

Wystrój

Kolor sypialni. Zadbajmy o to, by nasza sypialnia była oazą spokoju. Unikajmy krzykliwych kolorów takich jak krwista czerwień, słoneczny pomarańczowy czy ciemny fiolet. Wybierajmy raczej kolory ziemi, naturalne beże, kremowe odcienie lub bardzo modne pastele. Jeśli mamy bardzo silny, indywidualny gust, skupmy się na jednej ścianie, najlepiej tej za wezgłowiem łóżka, aby z samego rana nie zostać przytłoczoną zwariowanym wzorem, czy ostrością koloru. Nie zagracajmy naszej oazy, przy minimalistycznym wystroju lepiej się skupić na tym, co ważne, czyli na zdrowym, spokojnym śnie.


kolor do sypialnikolor sypialni decyduje o twoim nastroju

2. Nawadniajmy nasz organizm.

Woda stanowi 60-70 procent masy dorosłego człowieka. Z wiekiem niestety ją tracimy, więc naturalnie musimy regularnie nawadniać nasz organizm. Osoba dorosła powinna wypijać około 2 litrów płynów (łącznie z tymi zawartymi w pokarmach). Nie koniecznie samą wodę. Można połączyć przyjemne z pożytecznym i trochę urozmaicić to codzienne nawadnianie, aby nie było nudno i bez smaku. Warto do takiej wody dodać sezonowych owoców takich jak truskawki, czereśnie, maliny. Znakomicie sprawdzą się wszelkiego rodzaju zioła, np.: pietruszka, melisa cytrynowa, mięta. Przy okazji takich napojów możemy zyskać o wiele więcej niż tylko smak. Są one bowiem bogactwem składników pozytywnie wpływających na nasz organizm. Poniżej przedstawiam mój ulubiony przepis, który sprawdza się od lat. Gorąco zachęcam do wypróbowania.

Woda ogórkowa z cytryną, imbirem i miętą. Potrzebujemy:

1/2 ogórka zielonego

1 sztuka cytryny

1/2 korzenia imbiru

1 gałązka świeżej mięty

1/2 litra wody niegazowanej

łyżka miodu

Dokładnie myjemy wszystkie składniki, które tego wymagają, a cytrynę dodatkowo wyparzamy. Nie obieramy! Następnie wszystko kroimy w plasterki, zalewamy wodą, mieszamy i wstawiamy do lodówki na noc. Taki napój popijamy przez cały dzień, można dodać kostek lodu dla większego orzeźwienia. Cytryna dostarczy nam witaminy C, korzystnie wpłynie na trawienie, zapobiegając wzdęciom i zaparciom. Dzięki imbirowi pobudzimy żołądek do wytwarzania soków żołądkowych, co ułatwi wchłanianie składników odżywczych z pokarmów. Ogórek dzięki swoim właściwościom moczopędnym pomoże nam usunąć nadmiaru nagromadzonych płynów w organizmie i zapobiega retencji wody. Miód dla zdrowej słodyczy, każdemu się należy!


jak nawodnić organizmnawadniaj organizm

3. Celebrujmy śniadania

Może wydawać się to trywialnym pomysłem, ale nic bardziej mylnego. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a najczęściej go pomijamy na korzyść samej kawy albo herbaty. Tymczasem dostarczenie sobie energii z samego rana, wywiera ogromny wpływ na cały nasz dzień. Warto zatem poświęcić chwilę, wstać 15 minut wcześniej i przygotować sobie smaczny, zdrowy posiłek, który wprawi nas w dobry nastrój i da przysłowiowego kopa do dalszych zadań. Wiadomo, że wszystko najlepiej smakuje w towarzystwie, więc nie bójmy się zaskoczyć domowników naszym nowym nawykiem. Na pewno będą wdzięczni, a kto wie, może i nas któregoś ranka zaskoczą?


poranne rytuałycelebruj każdy poranek

4. Wychodźmy z domu

Zauważyłam, że kobiety po 60-ce, której zakończyły swoją drogę zawodową i przeszły na emeryturę często popadają w regres i zamykają się w czterech ścianach, tłumacząc się, że przecież jest tyle obowiązków, że trzeba posprzątać, zrobić pranie, ugotować obiad, opiekować się wnukami i wiele innych ważnych i ważniejszych spraw. Wobec takich argumentów musimy przeforsować tezę, że czas trzeba dzielić między obowiązki i przyjemności. W ferworze codziennych zadań znajdźmy czas na chwilę dla siebie poza obszarem codziennych zmagań. Wyjdźmy na spacer, odetchnijmy głęboko w cichym i spokojnym miejscu. Dajmy sobie szansę wyczyścić głowę od codziennych problemów, co da nam jasność umysłu, a kto wie, może i zupełnie inne spojrzenie na wiele spraw, z którymi się zmagamy.

5. Dbajmy o siebie.

 Skoro już wyszłyśmy zgodnie z radą wyżej, zadbajmy o to, by wyglądać dobrze, a co za tym idzie, czuć się dobrze. Wiem, że często zwyczajnie nam się nie chce, ale warto wykrzesać z siebie energię i chęci. To w prostej linii przekłada się na to, jak się czujemy i jak odbierają nas inni. Zadbane włosy, paznokcie, modne ubranie — na to w pierwszej kolejności zwracają uwagę ludzie, których na co dzień spotykamy. Nasz wizerunek świadczy o nas i warto o niego zadbać. Poświęćmy czas na stworzenie własnego stylu. Czując się dobrze, jesteśmy lepsze dla innych.


hobby na emeryturzeosoby, które mają hobby są weselsze

6. Znajdźmy własną pasję.

Pasja w życiu jest szalenie ważna. Pozwala odciąć się od wszystkiego, co nas otacza i dać ukojenie zszarganym nerwom. Działa na nasz umysł pobudzająco. Pozwala na uzewnętrznienie naszej kreatywnej strony, daje upust emocjom. Warto odszukać własną pasję i realizować się w niej. Nie bójmy się próbować, to, że nie jesteśmy urodzonymi malarkami, nie znaczy, że nie posiadamy innego talentu. Musimy szukać i sprawdzać, bo być może mamy w sobie pokłady inwencji twórczej, która tylko czeka, aż ją ktoś uwolni. W dzisiejszych czasach jest mnóstwo sposobów na poszukiwanie interesujących nas zajęć:

- internet

- lokalna gazeta

- lokalny dom kultury

- uniwersytet trzeciego wieku

- poczta pantoflowa

Często pierwsze spotkania są bezpłatne, np.: zajęcia taneczne, sportowe, joga. Takie aktywności dadzą nam poczucie samorealizacji, wytworzą w nas endorfiny, co zaowocuje pozytywną energią przekładającą się na wszystkie aspekty naszego życia. Powyższe metody są tylko przykładami służącymi do zachęcenia was do aktywności — w każdym znaczeniu tego słowa. Każda z nas postrzega jakość życia na swój własny sposób, ale jedno nas łączy, musimy pamiętać o sobie. Troszczmy się o siebie, bo każda z nas jest wyjątkowa i każda, bez względu na wiek, figurę, stan konta czy stan cywilny zasługuje na szczęście. Powodzenia!